فلزیاب پیشتاز

بالانس فلزیاب چیست؟

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

بالانس فلزیاب در یابنده مغناطیسی کاربرد دارد و بالانس زمینی یا هوایی در این دسته یابنده‌های مغناطیسی برای هماهنگی در جستجو در روش حرکتی نیاز مبرم است و کلاً بالانس زمینی یا بالانس هوایی برای آن دسته فلزیاب یا یابنده کاربرد دارد که با انتشار مغناطیس عمل می‌نماید و همین انتشار مغناطیس در جریان تشخیص طلا و نقره و فلزات دیا مغناطیس بخصوص در عمق قرار داشته باشند.

بالانس فلزیاب در روش حرکتی با کوئل فلزیاب یا لوپ مشکل دارد و توانایی تشخیص این دسته فلزات دیا مغناطیس و طلا و نقره ندارد یا آن دسته دستگاه که با مغناطیس در انتشار عمل جستجو و آشکارسازی فلزات را دارند قدرت عملکردی با کاوش و تشخیص طلا و نقره و فلزات دیا مغناطیس در حین روش حرکتی در عمق ندارند.

لازم به ذکر است بالانس زمینی یا هوایی در بعضی دستگاه‌های یون یاب یا مگنتومتر یا آن دسته دستگاه که فلزات تشخیص نمی‌دهند یا میگویند طلا قدیمی یا فلزیاب قدیمی را می‌گیرد و طلا جدید یا فلز جدید را نمی‌گیرد ارتباطی با یابنده‌های مغناطیسی مانند فلزیاب پالسی یا وی ال اف یا تی ار و … ندارند که می‌توانند با بالانس زمینی یا بالانس هوایی حداقل در عمق کم طلا و نقره و فلزات دیا مغناطیس را تشخیص داده و مشخص نمایند.

بالانس فلزیاب چیست ؟

بالانس فلزیاب یک سری از  تنظیمات متغیر است که عمق تشخیص در زمین معدنی را افزایش می‌دهد و از دریافت سیگنال‌های مزاحم جلوگیری کرده و تأثیر مواد معدنی بر روی دستگاه فلزیاب یا طلایاب را به حداقل می‌رساند. این زمین ممکن است شامل زمین‌های شور مانند ماسه ساحلی مرطوب یا زمین‌های قرمز که دارای ذرات ریز آهن هستند باشند این مواد معدنی باعث می‌شود تا میدان انتقال‌دهنده فلزیاب‌ها به روشی که در هنگام وجود یک هدف انجام می‌دهند پاسخ دهند. این به این معنی است که تأثیر این مواد معدنی می‌تواند آیتم‌های کوچک‌تر را نادیده بگیرد.

بازخورد کانی‌سازی همچنین می‌تواند اهداف ارزشمند را پنهان کند و تأثیر منفی بر تشخیص عمق داشته باشد. تنظیمات بالانس زمین روی فلزیاب شما به جلوگیری از کاهش عمق و به حداقل رساندن سیگنال‌های نادرست کمک می‌کند. زمانی که بالانس زمین به‌درستی تنظیم شود سیگنال‌های وابسته به مواد معدنی موجود در خاک را حذف می‌کند تا بتوانید سیگنال‌های هدف را به‌وضوح بشنوید.

تنظیمات بالانس زمین روی فلزیاب چگونه است؟

اکثر فلزیاب‌ها یک سری تنظیمات بالانس زمین دارند که در کارخانه تنظیم‌شده‌ است و نمی‌تواند توسط کاربر تنظیم شود. این دستگاه بیشتر برای افراد مبتدی طراحی می‌شوند که دیگر نیاز به انجام تنظیمات بالانس زمین نداشته باشند. این ماشین‌ها در زمین‌های نرم که دارای حداقل مواد معدنی هستند عملکرد خوبی خواهند داشت ، اما به‌احتمال‌زیاد در خاک‌های با درصد کانی سازی بالا به مشکل برمی‌خورند.

انواع بالانس دستگاه فلزیاب

انجام تنظیمات فلزیاب مربوط به بالانس زمین می‌تواند باعث کاهش این خطاها شود و دقت را در هنگام کاوش بالاتر ببرد و شما می‌توانید صداها را واضح بشنوید و سیگنال‌های مزاحم اختلالی در این کار ایجاد نمی‌کند. به‌صورت کلی 3 نوع بالانس زمین وجود دارد :

  • بالانس دستی زمین ( Manual Ground Balance )
  • بالانس اتوماتیک ( Automatic Ground Balance )
  • بالانس زمین پیوسته ( Tracking Ground Balance )
 

دستگاه‌های گنج یاب حرفه‌ای معمولاً دارای هر دو نوع بالانس اتوماتیک و دستی هستند که اپراتور قادر به انتخاب از بین آن‌هاست. فلزیاب‌های پالسی تنظیمات مربوط به بالانس زمین را ندارند زیرا آن‌ها بسیار کم تحت تأثیر مواد معدنی و رسانای خاک قرار می‌گیرند. در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

بالانس زمین دستی :

این به شما این امکان را می‌دهد که بالانس زمین را برای به حداقل رساندن مقدار سیگنالی که از زمین شنیده می‌شود تنظیم کنید. یک فلزیابی که دارای بالانس زمین دستی است دارای دکمه‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد که بالانس را بر اساس نوع خاکی که جستجو می‌کنید را کاهش دهید یا آن را افزایش دهید.

بالانس زمین اتوماتیک :

فلزیاب به‌طور خودکار بهترین تنظیمات تعادل زمینی را تعیین می‌کند. این سریع، ساده و دقیق‌تر از تنظیم  بالانس زمین دستی است. بالانس خودکار در مواقعی که کانی سازی زمین زیاد می‌باشد خیلی مفید است زیرا دیگر نیازی به نگه‌داشتن دستگاه برای انجام تنظیمات ندارید، در حین حرکت بالانس خودکار انجام خواهد شد.

بالانس زمین پیوسته :

دستگاه شما به‌طور مداوم تنظیمات بالانس زمین را همان‌طور که کاوش می‌کنید انجام میدهد و در این صورت می‌توان اطمینان داشت که تنظیمات اعمال‌شده همیشه درست است.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5

محصولات