فلزیاب پیشتاز

یون یاب خواص یون طلا

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

یون یاب در دسته فلزیاب یا یابنده فلزات یا آشکارساز فلزات نمی‌باشد و همان‌گونه که از اسم آن مشخص است یون را تشخیص می‌دهد و یون طلا در اثر یونیزاسیون به میدان خود برمی‌گردد و میدان طلا دچار یونیزه شدن نمی‌شود که تراکم یونی در محدوده سطح روی طلا شکل بگیرد.

میدان الکترومغناطیس با بار الکتریکی مثبت طلا اجازه شکل‌گیری یون در محدوده سطح طلا را نمی‌دهد که یون یاب بتواند شرایط یونی در طلا را تشخیص دهد و یون یاب نمی‌تواند طلا جدید را بگیرد.

درمجموع یونی یاب نمی‌تواند طلا قدیمی را نیز تشخیص دهد زیرا در سطح بیرونی طلا جریان یون شکل نمی‌گیرد که ترکیب تراکم یونی در جریان سطح طلا قدیمی نیز پدید آید در کل یون یاب نمی‌تواند وضعیت طلا را تشخیص دهد و یونی با این شرایط نمی‌تواند میدان طلا جدید یا طلا قدیم را تشخیص دهد و اگر یون یاب کار فلزیاب را می‌کرد دیگر به آن یون یاب نمی‌گفتند بله به یون یاب می‌گفتند فلزیاب و نام هر چیزی مبین کاربرد کاری آن سیستم است

یون یاب خواص یون طلا

اینکه بعضی اشخاص ابراز می‌کنند که یون یاب خواص یون طلا را تبعیض و تشخیص می‌دهد و یون یاب فقط یون طلا قدیمی را می‌تواند تشخیص و تفکیک و تبعیض نماید ولی یون یاب توان تبعیض و تشخیص یون طلا جدید را ندارد کاملاً مشخصه این است که یون یاب با چنین نحوه کاری قدرت تشخیص و تبعیض یون طلا جدید یا یون طلا قدیم را ندارد.

اگر طلا در مرور زمان در زیرزمین قرار داشته باشد دارای  تراکم یونی می‌گردد و یون یاب می‌تواند یون طلا قدیمی را تشخیص و تفکیک نماید و اینکه یون یاب یون طلا جدید را نمی‌گیرد ازنظر علمی اشتباه است.

اگر یک دستگاه یون یاب است باید یون بسیار پایین طلا جدید را هم تشخیص دهد زیرا طلا جدید هم دارای مولکول می‌باشد و زمانی که یون یاب شرایط تشخیص یون بسیار پایین طلا جدید را ندارد و مسلماً یون طلا قدیم را هم تشخیص نمی‌دهد و طلا عمری از آن در زیرزمین می‌گذرد جریان میدان طلا در حالت الکترواستاتیک موجب می‌گردد که حرکت الکترون طلا به‌دوراز مرکز طلا در مرور زمان منتقل می‌گردد.

درنتیجه تراکم یون طلا بافاصله دور از مرکز طلا شکل می‌گیرد درنتیجه روش ساخت یون یاب طلا باید این ویژگی‌های ذکرشده را در زمان تست بر روی طلا جدید داشته باشد.

یون یاب تشخیص یون فلزات و طلا

خروج یون طلا از زمین دارای بحث گسترده‌ای نسبت به جریان عمر طلا در زیرزمین دارد و برای اهداف قدیمی بخصوص طلا و نقره و فلزات دیا مغناطیس به دلیل انتشار قوی میدانی و حرکت الکترونی در میدان طلا و نقره و فلزات دیا مغناطیس به‌ویژه طلا جریان فشار تراکم یون بافاصله از مرکز خود فلز شور شده شکل می‌گیرد که حتی فراتر از فاصله شعاع اتمی درحرکت میدانی در جریان حرکت الکترون به اطراف است.

آن دسته دستگاه یون یاب که در زمان تست توان تشخیص یون بسیار پایین در محدوده اطراف مرکز طلا جدید را دارند قابلیت اطمینان درصحنه کار اصلی را دارند و آن دسته دستگاه که به‌عنوان یون یاب ارائه می‌گردد و توان تشخیص یون طلا جدید را در زمان تست در محدوده اطراف طلا جدید ندارند قابلیت اطمینان برای کار درصحنه کار اصلی را ندارند.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5