فلزیاب پیشتاز

آشنایی با 3مورد از انواع کوئل های فلزیاب‌

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

تعداد بسیار زیادی از کویل های فلزیاب با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارند. انتخاب از بین انواع کوئل های فلزیاب مناسب به محیطی که در آن کاربرد دارد بستگی داشته و همچنین نوع و جنس هدف مورد جست‌وجو. هرگونه تغییری در فاکتور های بالا می‌تواند موجب شود که کویل مورد انتظار تغییر کند.

به‌صورت کلی کویل ها یا دایره‌ای یا بیضوی هستند؛ کویل های بیضوی مانور پذیری بیشتری نسبت به دایره‌ای شکل‌ها دارند و عرض باریک آن‌ها پوشش بهتری را نسبت به کویل های دایره‌ای می‌دهند و دلیل آن نیز طول بلندتر آن‌هاست.

کوئل های کوچک ( Small Searchcoils )

به خاطر اینکه میدان مغناطیسی تولیدشده توسط کویل های کوچک متمرکز تر است می‌توانند بهترین انتخاب برای کاوش در زمین‌های دارای مقادیر بالا از زباله‌های فلزی باشد. این کویل ها امکان مانور بیشتری در اطراف زباله‌های فلزی را می‌دهند تا بتوان اهداف مناسب را پیدا کرد. همچنین می‌توان در مکان‌های تنگ و شکاف‌های زمین که امکان استفاده از کویل های بزرگ نیست ، از این کویل های کوچک استفاده کرد. این لوپ ها بهترین انتخاب برای اهداف ریز و کوچک باشند اما کویل های کوچک مقدار کمتری از زمین را در هر چرخاندن پوشش می‌دهند و برای کاوش کامل یک مقدار مشخص از زمین به زمان بیشتری نیاز است.

کوئل های متوسط ( Medium Searchcoils )

این کویل ها برای انواع مختلف کاوش‌ها به کار می‌روند که شامل سکه یابی ، گنج یابی ، مصارف صنعتی و … می‌شود. به دلیل اینکه این کویل ها ترکیب مناسبی از سایز  و تمرکز میدان مغناطیسی و عمق کاوش هستند و با اکثر فلزیاب‌ها سازگاری دارند انتخاب مناسبی برای انواع کارهای مختلف هستند. بعلاوه این کویل ها دارای وزن سبکی هستند که حمل‌ونقل آن‌ها را بسیار ساده می‌کند.

کوئل های بزرگ ( Large Searchcoils )

کویل فلزیاب هرچه بزرگ‌تر باشد میدان مغناطیسی بزرگ‌تر و عمیق‌تری را تولید می‌کند و در حین کاوش محوطه وسیع‌تری را پوشش می‌دهند که باعث می‌شود در مدت‌زمان کوتاه‌تری بتوان یک محیط خاص را اسکن کرد که البته این عامل در زمین‌های دارای آلودگی بیشتر کمی دردسرساز است زیرا کویل در یک‌زمان چندین هدف را پوشش می‌دهد.

نحوه کار کردن انواع کوئل های فلزیاب

نوع حرکت دادن انواع کوئل های فلزیاب بر روی زمین تأثیر بسیار زیادی در موفقیت شما دارد. نحوه صحیح کار با فلزیاب برای شخص اپراتور فلزیاب می‌تواند بسیار مفید باشد. معمولاً نحوه حرکت کویل بر روی سطح زمین در دفترچه راهنمای فلزیاب آورده می‌شود که بامطالعه آن می‌توانید به اطلاعات خوبی در این زمینه دسترسی پیدا کنید.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5