فلزیاب پیشتاز

طلایاب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

طلایاب چیست؟

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

منابع، فلزات و یا مواد معدنی همه دارای شرایط یون می‌باشند و یون می‌تواند در حول محور طلا یا فلزات پدید آید. هرچقدر عمر یک فلز طلا یا دیگر فلزات بیشتر باشد الکترون‌ها درحرکت با فاصله بیشتری نسبت به مرکز هدف یا طلا آزاد و رهاشده و شرایط مغناطیسی و یونی را شکل می‌دهد.

این وضعیت اختلال در تشخیص طلا یا فلزات را شکل می‌دهد و با چنین موقعیتی یون یاب ها توان تشخیص اهداف یا طلا را ندارند.طلایاب‌ها کمک می‌کنند که کاوشگر بتواند انواع فلزات و طلا را تشخیص دهد.

طلایاب
پیدا کردن طلا با طلایاب

طلا چه ویژگی هایی دارد؟

طلا از دسته فلزاتی است که قدرت جذب و تابش ذرات الکترونی بالایی دارد و انرژی خاص خود را در تابش و جذب داراست.

البته طلایی که مدت‌زمانی طولانی در یک محدوده در زیرزمین قرارگرفته باشد، سطح گسترش از شرایط انرژی و میدان الکتریکی و تابش انرژی با تشعشع خود را با اطراف تبادل و منتشر می‌نماید.

به این معنی که فلزات بخصوص طلا برای اطراف خود شرایطی شبیه خود را ایجاد نموده و این جابجایی ذرات بار الکترونی زوایایی در اطراف فلز ایجاد می‌نماید که شبیه به فلز به‌ویژه طلا است و واکنش برای طلایاب‌ یا فلزیاب طلا ایجاد می‌نماید.

طلایاب چیست؟

یکی از ویژگی های طلایاب‌، توانایی تشخیص آن ها در فلزات آهنی از فلزات غیر آهنی  است. به بیانی دیگر طلایاب‌ها می‌توانند فلز را از غیرفلز تشخیص دهند و این ویژگی سبب شده که در وقت صرفه‌جویی شود.

با توجه به تنوع زیاد انواع فلزیاب‌ها و کاربرد های مختلف آن ها، برای خرید بهترین نوع و مدل طلایاب باید آگاهی‌های لازم را داشته باشید.

طلایاب و قابلیت‌های آن

همانطور که گفته شد، به دستگاه فلزیابی که قابلیت کاوش و یافتن انواع طلاهای قدیمی و جدید را داشته باشد، طلایاب می‌گویند. این دستگاه ها دارای چند ویژگی مهم ازجمله قابلیت تفکیک فلزات می‌باشند.

تفکیک فلزات به کاوشگر کمک می‌کند تا بتواند فلزات باارزش را از فلزات کم‌ارزش شناسایی کند و طلا را در هر زمین آلوده و یونیزه شده شناسایی کند. این عملکرد در دستگاه‌های فلزیاب ساده وجود ندارد.

البته لازم به ذکر است که فرکانس طلاهای قدیمی با جدید باهم تفاوت دارند و برای دفینه یابی باید از طلایابی بهره ببریم که قابلیت شناسایی هر دو فرکانس را داشته باشد.

یکی دیگر از مشخصات طلایاب‌های حرفه ای این است که بتوانند در عمق بالا کاوش کنند و مجهز به سیستم نقطه زن باشند. فلزیاب‌های پالسی که مجهز به سیستم PL هستند می‌توانند این کار را برای ما به‌راحتی انجام دهند.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5