فلزیاب پیشتاز

آموزش ساخت فلزیاب

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

آموزش ساخت فلزیاب یک موضوع مهم مرتبط با طراحی مدارات یابنده‌ها است که آن فلزیاب یا یابنده بتواند در عمق بالا فلزات بخصوص طلا و نقره که پارامغناطیس هستند را بگیرد و تفکیک و تبعیض نماید.

برای ساخت یک فلزیاب یا رادار زمینی دستی که در عمق زیاد فلزات و طلا و نقره را به‌صورت مجزا در تفکیک و تبعیض نماید باید طراح مدار آن یابنده یا فلزیاب یک فرد متخصص یا دانشمند در زمینه علوم الکترونیک رادار باشد که چنین طراحی برای یابنده یا فلزیاب با تنظیمات درست و دقیق به انجام رساند که در عمل در زمان تست آن فلزیاب بتواند فلزات را در عمق بگیرد و تفکیک و تبعیض نماید.

در ذات کار فلزیاب مغناطیسی مانند فلزیاب پالسی یا فلزیاب وی ال اف یا فلزیاب تی ار و … هر نوع تغییرات نیز در طراحی توسط طراح مدار ایجاد گردد باز هم یابنده با اصول انتشار مغناطیس در جستجو فلزات درروش حرکتی با سر جستجوگر طلا و نقره را در عمق تشخیص و تبعیض نمی‌کند.

این شرایط از خاصیت جریان مغناطیس و مدارات مغناطیسی در انتشار است و در یابنده‌های فرکانسی که با اصول مدارات مربوط به رادار فرکانسی با فرکانس پایین طراحی می‌گردد طراح می‌تواند خاصیت تفکیک و تبعیض برای طلا و نقره در عمق بالا با شرایط گوناگون فراهم آورد.

زیرا مدارات طبق اصول رادار با فرکانس پایین این شرایط را دارد که بتواند طراح متخصص در اصول طراحی مدار در یابنده از نوع فرکانسی با عدد وی دی ای در ادیت و ترشهولد سطح و حجم و دیگر تنظیمات مرتبط بهترین کیفیت برای تفکیک و تبعیض فلزات در عمق بالا یا زیاد ایجاد نماید و این نیز از خاصیت فرکانس است که می‌توان مدارات گوناگون با شرایط تفکیک و تبعیض در عمق بالا را طراح در طراحی مدارات انواع یابنده فرکانسی فراهم نماید.

ساخت دستگاه فلزیاب نقطه زن

طراحی و ساخت دستگاه فلزیاب نقطه زن یا هر نوع یابنده نقطه زن (Detector Center) که از دسته یابنده مغناطیسی (Magnetic Detector) می‌باشد شرایط خاص یا متفاوتی باهم ندارند.

زیرا نوع جریان مدار این دسته یابنده مغناطیسی از یک نوع شرایط عمومی در طراحی و ساخت برای ایجاد میدان مغناطیس بهر می‌برند و در شرایط طراحی با اصول یابنده مغناطیسی تغییرات مهم قابل‌اجرا نمی‌باشد زیرا یکی از موضوعاتی که عوامل این جریانات می‌شود.

شکل‌گیری مغناطیس از ولتاژ است که دارای وضعیت یکسان تشخیص آهنی از غیر آهنی است و هر میزان لوازم جانبی یا تجهیزات هم به یابنده مغناطیس یا ردیاب مغناطیسی افزوده شود در شرایط تشخیص با مغناطیس اثری ندارد و یابنده یا فلزیاب که از نوع مغناطیسی و از دسته فلزیاب پالسی (PULSE Metal Detector) یا فلزیاب وی ال اف (VLF Metal Detector) یا فلزیاب تی ار (TR Metal Detector) و ….. و ردیاب مغناطیسی یا هر نوع یابنده با انتشار میدان دارای با بار الکتریکی منفی می‌باشد که به‌عنوان نقطه زن ارائه می‌گردد در شرایط طراحی و ساخت تفاوتی تشخیص فلزات بخصوص طلا و نقره و دیا مغناطیس در عمق ندارد.

فلزیاب طلا یاب دست‌ساز پرقدرت

طلایاب باید به صورتی طراحی شود که بهترین کیفیت را در زمان تست و تمرین برای تفکیک طلا و نقره را در مرحله اولیه داشته باشد.

توجه نمایید که قطعات الکترونیک در همه دنیا توسط کارخانه‌های معتبر طراحی و ساخته می‌شود و همه باید از همین قطعات برای ساخت فلزیاب یا یابنده بهره ببرند.

درنتیجه طراحی مدار یابنده مشخصه کار آن طلایاب می‌باشد و اینکه یابنده یا فلزیاب به چه صورت ظاهری ساخته‌شده یا دست‌ساز است یا چه شکلی دارند یا در کارخانه ساخت می‌شود یا شخص خاصی آن را می‌سازد یا متعلق به کدام کشور است و چه مارک و برندی دارد مهم و مطرح نیست بلکه آنچه اهمیت دارد و فلزیاب را متمایز می‌نماید جریان نحوه عملکرد و تفکیک طلا در عمق است که کار فلزیاب یا یابنده را تضمین می‌نماید.

بنابرین نحوه کار فلزیاب یا یابنده بنابر نوع طراحی مدار آن فلزیاب یا یابنده در جهت تفکیک دقیق طلا و فلزات در عمق می‌باشد که موضوع موردنظر در انتخاب برای تهیه و خرید فلزیاب یا یابنده است و در اصل نحوه کار و پاسخ و شرایط اختیارات اپراتور یا کاربر در تعیین هدف اصلی یا طلا از منابع دیگر و ذرات مزاحم است که آن یابنده را از دیگر سیستمها متمایز می‌نماید و پرقدرت بودن یابنده با نسبت تفکیک طلا در عمق موردبررسی قرار می‌گیرد.

قطعات لازم برای ساخت فلزیاب

قطعات لازم برای ساخت فلزیاب را طراح در نظر میگیرد و نوع قطعات، تعداد قطعات و شکل مدار فلزیاب اصل کار تفکیک طلا و انواع فلزات در عمق تعیین نمیکند بلکه علم طراح آن یابنده یا فلزیاب است که شرایط عالی را فراهم میکند که میتواند با کمترین قطعات بهترین کارایی را در فلزیاب یا یابنده ایجاد نماید که بتواند انواع فلزات بخصوص طلا را در عمق تشخیص داده و تفکیک نماید قطعات لازم برای ساخت فلزیاب در اصل وابسته به توانایی طراح آن فلزیاب یا یابنده دارد.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5

محصولات