فلزیاب پیشتاز

عمق زنی فلزیاب‌ها؛ هر آنچه باید بدانید!

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

بیشتر فلزیاب‌ها (حتی اون معمولی‌ترینشان) می‌توانند اهدافشان را در عمق 10 تا 20 سانتی‌متری تشخیص و پیدا کنند. عمق یک دستگاه فلزیاب میان رده تا 30 تا 45 سانتی‌متر می‌باشد و عمق یک فلزیاب حرفه‌ای هم می‌تواند تا 20 متر هم برسد.

عمق به عواملی مانند نوع فلزیاب و نوع جسم مدفون در خاک و همچنین سایر عوامل مثل مواد معدنی موجود در خاک دارد.

البته ما در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که یک فلزیاب تا چه مقدار عمق را می‌تواند تشخیص دهد. البته در مورد این موضوع اطلاعات گوناگون متناقض و توضیحات نامشخصی وجود دارد ولی خب ما در اینجا سعی می‌کنیم به درک واحدی از این موضوع برسیم.

در ابتدا توضیح خواهیم گفت سه عامل اندازه، شکل و جهت چطور بر روی عمق تأثیرگذار هستند و همچنین انواع مختلف دستگاه‌های فلزیاب را موردبررسی قرار خواهیم داد. همچنین موضوعاتی مانند فرکانس‌ها و کویل و لوپ های جستجو را شرح خواهیم داد و درنهایت در مورد تأثیر مواد معدنی زمین‌بر روی عمق صحبت خواهیم کرد.

اندازه هدف

یک فلزیاب اهداف بزرگ را در عمق بیشتری تشخیص می‌دهد و بالعکس این موضوع برای اهداف کوچک‌تر صادق است. اهداف بزرگ‌تر دارای مساحت سطح بیشتری نسبت به اهداف کوچک‌تر هستند و همین عامل ایجاد اختلال بیشتر در میدان الکترومغناطیسی تولیدی دستگاه فلزیاب شده و درنتیجه شناسایی فلز می‌شود.

شکل هدف

شکل هدف روی تشخیص راحت‌تر توسط دستگاه فلزیاب مؤثر است. فلزیاب‌ها اجسام مسطح دایره‌ای مانند سکه‌ها، حلقه‌های انگشتری و یا مستطیلی مانند جعبه‌ها و سینی‌ها را به دلیل سطحشان بهتر تشخیص می‌دهند. تشخیص اجسام باریک و نازک مانند میخ یا سیم در عمق بیشتر خاک مقداری دشوارتر است.

ترکیب فلز هدف

نوع و جنس فلزی که به دنبال آن هستید بر میزان عمق جستجو تأثیرگذار است. شما می‌توانید فلزاتی که رسانایی (الکتریسیته) بالایی دارند (مانند نقره) را در عمق بالاتری نسبت به فلزاتی با رسانایی کمتر مانند طلا،آلومینیوم، سرب یا فولاد ضدزنگ پیدا کنید.

جهت قرارگیری

هدفی که در حالت صاف (افقی) قرار دارد، راحت‌تر از یک هدف عمودی شناسایی می‌شود. دلیل این امر این است که اجسام مسطح افقی دارای سطح بیشتری برای ایجاد اختلال در میدان الکترومغناطیسی EM از ارسال‌های فلزیاب وجود دارد. یک هدف عمودی سطح کمتری را برای کار فراهم می‌کند و بنابراین تشخیص آن دشوارتر است.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5