فلزیاب پیشتاز

بررسی فلزیاب‌ های پالسی (پیشرفته PI)

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

فلزیاب مغناطیسی مانند پالسی که با شکل موج مغناطیسی عمل می‌نماید در جریان تشخیص و تفکیک فلزات بخصوص طلا در عمق، توان بالائی نداشته و یابنده‌های مغناطیسی نمی‌تواند فلزات را با دسته‌بندی دقیق از هم جداسازی نماید.

برای همین شرایط که مربوط به مغناطیس می‌باشد نمی‌توان از یابنده‌های مغناطیسی در جهت بهره‌برداری چندمنظوره به‌صورت ترکیب ردیاب آنتنی و فلزیاب مغناطیسی با شرایط فلزیاب پالسی نمود.

به دلیل بهره‌گیری از ورود ولتاژ به میدان مغناطیس برای شکل‌گیری موج مغناطیس برای ترکیب فرکانس نمی‌تواند از مدار و شرایط عملکرد یابنده مغناطیسی در نوع فلزیاب پالسی و وی ال اف و تی ار و ….برای عملکرد ردیاب مغناطیسی یا فلزیاب آنتنی مغناطیسی بهره برد.

مدار فلزیاب پالسی با وضعیت شکل سیم‌پیچ یا وضعیت خازنی انباشته برای پدید آمدن مغناطیس با ترکیب ولتاژ کاربردی در ترکیب شدن برای شکل بهره‌گیری چندمنظوره به حالت ردیاب و نقطه زن مغناطیسی ندارد.

فلزیاب مغناطیسی تنظیمات سطح و حجم

تنظیمات سطح و حجم ترشهولد (Threshold) یا تارگت ایکس ( Target X) در دستگاه‌های مغناطیسی مربوط به ایجاد تعادل در صدا می‌باشد.تنظیم ترشهولد صدا که مربوط به دستگاه‌های مغناطیسی است، با تنظیم ترشهولد متعلق به سیستم‌های فرکانسی یکسان نمی‌باشد. 

در سیستم‌های مغناطیسی تنظیمات صدا به همراه تنظیم تفکیک EDIT با عدد وی دی ای VDI انجام می‌شود و ازنظر عدد وی دی ای در ادیت با سیستم‌های فرکانسی اشتراک دارند.

خطا فلزیاب پالسی در فلز آهنی به‌جای طلا

این شرایط خطا می‌تواند عوامل گوناگون داشته باشد به گونه‌ای که خطا در فلزیاب مغناطیسی می‌تواند از ایجاد میدان‌های مغناطیس متفاوت یا تغییر وضعیت زمین مثل وجود سنگ و کانی‌ها یا توده‌های منابع متفاوت در کنار یکدیگر باشد که عامل خطا گردد.

درصورتی که فلزیاب فرکانسی که دارای تنظیمات تفکیک با عدد وی دی ای VDI و تنظیمات سطح و حجم ترشهولد در تنظیمات پایه‌ای می‌باشد و تنظیماتی اختیاری مانند ریکاوری اسپید (recovery speed) با توان تشخیص خطا در نقطه زنی را دارا است و با تعیین تنظیمات می‌توان وضعیت هدف یا طلا را در آن محدوده تشخیص داده.

فلزیاب ترکیب مغناطیس اختلاف‌فاز

مغناطیس که در فلزیاب مغناطیسی بکار برده می‌شود توانایی تشخیص نیاز به جریان میدان مغناطیس از منابع دیگر را دارد تا بتواند پاسخ بهتری داشته باشد. فلزات یا منابع مغناطیسی خود دارای جریان ترکیبی از میدان مغناطیس‌اند و میدان مغناطیس در سر جستجوگر یا کوئل با برخورد با میدان فلزات مغناطیسی دچار اختلاف در میدان شده و در وضعیت اختلاف‌فاز قرار می‌گیرد.

در صورتی‌که ترکیب مغناطیس در بین میدان یابنده مغناطیسی و منبع به‌خوبی شکل بگیرد وضعیت اختلاف در میدان یابنده مغناطیسی شکل می‌گیرد، البته فلزات غیر مغناطیس که جذب آهنربا نمی‌گردند در جریان اختلال در شکل موج مغناطیسی میدان مغناطیس سر جستجوگر مانند فلزیاب پالسی یا ردیاب مغناطیسی ایجاد می‌نماید و این اختلال در شکل موج مغناطیسی باوجود فاصله کم با یابنده مغناطیسی پدید میاید و طلا یا فلزات غیر مغناطیس مانند طلا توسط یابنده مغناطیسی در عمق قابل‌تشخیص نمی‌باشد.

فلزیاب پالسی مغناطیسی خلأ فرکانسی

پدید شکل‌گیری میدان‌های مغناطیسی یا میدان‌های فرکانسی از منابع، فلزات، سنگ‌ها و کانی‌ها می‌تواند محدوده‌هایی ایجاد نماید که بین اثر ترکیب یا تبدیل میدان‌ها در نقطه‌ای غیرمشترک بر هم باشد و خود جریان این میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی که بر هم نیرو وارد می‌نماید.

عامل ترکیب میدان‌های دیگر شده که دارای ریز اتم‌ها یا الکترون‌ها با بار وابسته به شرایط تغییریافته باشد که سرعت و عملکردی با وضعیت بالاتر و ترکیبی بانظم بهتری باشد که ایجاد خطا در تشخیص را در فلزیاب نموده و حاصل این نقاط شرایطی از وضعیت خلأ مغناطیسی باشد.

جریان الکترونی میدان‌های مغناطیسی بر یکدیگر نیرو وارد نمود و شرایط فشار ناپایدار در زمان را شکل می‌دهند و از این ترکیب یا جابجایی وارد نمودن نیرو بر یکدیگر میدان‌های دیگر پدید می‌آید که مابین شکل‌گیری میدان‌های جدید وضعیت خلأ تشکیل می‌شود و باعث واکنش خطا در تشخیص فلزیاب از نوع فرکانسی یا مغناطیسی می‌گردد.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5