فلزیاب پیشتاز

تفاوت دستگاه فلزیاب شعاع زن با دستگاه فلزیاب نقطه زن

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

از نظر علمی و عملی هر نوع دستگاه شعاع زن که با تک‌دسته آنتن و جفت دسته آنتن از فاصله دور هدف را بگیرد و نقطه زنی نماید در اصل یک یابنده یا فلزیاب شعاع زن نقطه زن است.

با این شرایط فرقی در دستگاه نقطه زن با شعاع زن وجود ندارد بلکه هر نوع شعاع زن یا فلزیاب آنتنی که در زمان تست می‌تواند از فاصله دور هدف یا طلا یا فلزات تشخیص داده و با مختصات یابی درست اپراتور یا کاربر مرکز هدف یا فلز و طلا را تعیین نماید در اصل یک شعاع زن و نقطه زن می‌باشد و برای همین بین دستگاه شعاع زن و نقطه زن با این مشخصات تفاوتی ندارد.

اصولاً با فلزیاب آنتنی می‌توان تک‌دسته آنتن کار شعاع زنی را انجام داده و با جفت دسته آنتن طبق اصول میتوان نقطه زنی را به انجام رساند و با این شرایط فرق بین شعاع زن و نقطه زن وجود ندارد و درمجموع فلزیاب آنتنی یا دستگاه شعاع زن و نقطه زن به هر نوع ردیاب یا جستجوگر اطلاق می‌گردد که بتواند فلزات بخصوص طلا را از فاصله دور تشخیص داده و مرکز طلا را در عمق بگیرد و تفکیک نماید.

از نظر علمی فقط به فلزیاب های مغناطیسی، فلزیاب لوپی، فلزیاب کویلی، سنسور مغناطیسی، فلزیاب بوقی، فلزیاب صوتی نقطه زن اطلاق نمی‌گردد و حتی از نظر عملی فلزیاب تصویری که می‌تواند در زمان تست فلزات بخصوص طلا را با فیلتر و آنالیز با نرم افزار خود در عمق بگیرد و تفکیک کند نیز نقطه زن اطلاق می‌گردد.

فلزیاب نقطه زن

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، فلزیاب نقطه زن برای مشخص کردن نقطه دقیق هدف در زیرزمین است که پس از شعاع زنی هدف موردنظر و پیدا کردن محدوده تقریبی هدف باید به کمک یک فلزیاب نقطه زن مکان دقیق هدف را مشخص کرد. از انواع مختلف دستگاه‌های فلزیاب می‌توان به فلزیاب‌های  فلزیاب های تفریحی، فلزیاب های پالسی یا پیشرفته، فلزیاب های فرکانسی و نقطه زن های دستی کوچک نام برد.

فلزیاب شعاع زن

ردیاب و شعاع زن در کل یک معنی و کارایی را دارند وظیفه‌ی ردیاب یا شعاع زن مشخص کردن محدوده احتمالی وجود فلز می‌باشد که دارای خطای بسیار بالایی نسبت به دستگاه‌های دیگر می‌باشند ردیاب به مدل‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که حداقل خطای این دستگاه‌ها ۴۰ درصد است. البته فلزیاب های شعاع زن بسیار سبک هستند و قابلیت حمل راحت آن ها وجود دارد.

تفاوت نقطه زن و شعاع زن چیست؟

همانطور که اشاره شد دستگاه فلزیاب شعاع زن محدوده تقریبی فلزات، طلا و نقره و هدف را در وسعت بالا و زیاد مشخص و تعیین می‌کند ولی دستگاه فلزیاب نقطه زن در وسعت کم موقعیت هدف و فلزات را با نقطه دقیق تعیین می‌کند.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5