فلزیاب پیشتاز

دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج‌یاب چه تفاوتی باهم دارند؟

تفاوت فلزیاب و طلایاب و معدنیاب

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه از یک فلزیاب، طلایاب، گنجیاب یا معدن یاب؛ ابتدا باید توجه نمود که آن سیستم یابنده چه کارایی دارد، تنظیمات تفکیک در آن چگونه است و آن سیستم توانایی جداسازی چه فلزاتی یا منابعی را دارد.

همچنین باید توجه کرد که آیا کار با آن یابنده می‌تواند جداسازی اهداف یا فلزاتی را که مورد نظر ما می‌باشد را با تغییر تنظیمات انجام دهد و یا یک تفکیک دقیق باید از چه اپراتور هایی استفاده کنیم تا نسبت به هر موقعیت تنظیمات متناسب را تعیین نموده یا تغییر دهد و ما را به هدف برساند.

برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه های یابنده در ادامه با ما همراه باشید.

فلزیاب

فلزیاب به دستگاهی گفته می شود که فقط قادر به شناسایی فلزات در زیر زمین است است و نمی‌تواند با ارزش یا بی ارزش بودن فلز را تشخیص دهد درحالی که گنج یاب و طلایاب این ویژگی را دارند.

طلایاب

طلایاب بر خلاف اسم خود به دستگاهی گفته می‌شود که علاوه بر مشخص کردن فلز قادر است نوع فلز از بابت آهن و غیر آهن بودن را مشخص کند . به طور خیلی ساده دستگاه طلایاب یا فلزیاب با قابلیت شناسایی طلا برای پیدا کردن گنج ها و اشیای قدیمی استفاده می‌شود.در واقع بیشتر به دلیل اینکه از این دستگاه های برای پیدا کردن  طلا و یا  یافتن سکه های طلای مدفون شده در زمین استفاده میشوند به دستگاه طلایاب معروف شده‌اند .

گنجیاب

گنج یاب به دستگاهی گفته می‌شود که علاوه بر شناسایی فلز قادر است با ارزش یابی ،ارزش دار بودن یا به عبارتی طلا یا غیر طلا بودن فلز را مشخص کند.

معدن یاب

فلزیاب های جی پی آر که در دسته دستگاه های معدن یاب قرار دارند کاملا شبیه رادار عمل میکنند یعنی موج رادیویی با سرعت ۱۰ تا ۱۰۰۰ مگاهرتز ارسال شده و در عمق به فلز برخورد کرده و برمی‌گرداند و شروع به تشابه سازی می‌کند.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5