فلزیاب پیشتاز

تقسیم بندی فلزیاب ها از نظر خروجی

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

یابنده فلزات یا منابع در تشخیص فلزات باید توان مشخص نمودن فلزات جدید را داشته باشند، تشخیص فلزات در سطح و عمق وابسته به نوع طبقه آن یابنده دارد که از دسته فلزیاب، رادار زمینی دستی، معدنیاب مغناطیسی یا فرکانسی می‌باشد.

اصل کار فلزیاب اگر از دسته تفکیک دار باشد جداسازی فلزات و طلا یا بار الکتریکی منابع دیگر است و تشخیص در یابنده‌ها به تشخیص تفاوت و تفکیک تقسیم می‌شود که تشخیص تفاوت جداسازی فلزات آهنی از فلزات غیر آهنی است.

که مربوط به عملکرد فلزیاب‌های مغناطیسی مانند پالسی یا وی ال اف یا تی ار و …. می‌باشد و تفکیک مربوط به جداسازی فلزات یا طلا بنابر عدد وی دی ای است.

تقسیم‌بندی از نظر خروجی

با توجه به پیشرفت روزافزون صنعت ساخت فلزیاب‌ها و کاربردهای متنوع آن‌ها در رشته‌ها و علوم گوناگون، هر فلزیاب با تکنولوژی ساخت منحصربه‌فرد خود ارائه می‌شود. در اینجا ما به بررسی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در این دستگاها می‌پردازیم.

  • آنالوگ
  • دیجیتال
  • تصویری

فلزیاب آنالوگ

فلزیاب آنالوگ از طریق فرکانسی که به زمین وارد می‌کند و از زمین دریافت می‌کند جنس ماده را شناسایی می‌کند.

فلزیاب دیجیتالی

فلزیاب دیجیتالی دارای صفحه دیجیتال بوده و قادر به تفکیک و تعیین متراژ می‌باشد. در نوع دیجیتالی از لوپ و دیسک استفاده می‌شود.

فلزیاب تصویری

فلزیاب تصویری قادر به ویرایش تصویر داخل زمین می‌باشد. به‌طور مثال اگر مجسمه‌ای داخل زمین باشد شکل مجسمه را نشان می‌دهد. آن‌ها تصویری قادر به شناسایی حفره‌ی غارها و غیره هستند.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5