فلزیاب پیشتاز

مهم‌ترین ویژگی های یک فلزیاب حرفه‌ای

فلزیاب پیشتاز

موضوعاتی که در این مطلب میخوانیم

در رابطه با فلزیاب‌ها در بازار جهانی رقابت شدیدی وجود دارد و این رقابت موجب شده است که کمپانی‌های که دارای اجازه تولید می‌باشد شرایط مطلوبی از مطالب واقعی را بیان نمایند تا بازار تولید و فروش دچار انحراف در توقع خریدار نشود.

چون رقابت در این زمینه تنگاتنگ می‌باشد برای جلوگیری از شرایط کاذب در بازار آن دسته کارخانه‌ها و کمپانی‌های معتبر که دارای اجازه و گواهی، طراحی و تولید و ساخت و فروش فلزیاب حرفه‌ای یا رادار زمینی دستی حرفه‌ای تفکیک دار با عدد وی دی‌ای در دنیا می‌باشند و تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است.

در بین خودشان شرایط خاصی را تعیین نموده‌اند تا از ارائه مطالب خلاف واقعیت خودداری نمایند و واقعیت‌ها را بیان نمود و مطالب غیرواقعی را ابراز ننمایند و از آنجا که فلزیاب‌ها با شرایط نسبی می‌باشد نمی‌توان در رابطه با نحوه عملکرد فلزیاب تائیدیِ به تشخیص صددرصدی به‌صورت خودکار در این دستگاه‌ها ارائه نمود.

همین نسبی بودن در عملکرد فلزیاب یا رادار زمینی دستی بخصوص در نوع حرفه‌ای آن‌ها که تفکیک می‌نماید داشتن توانائی اپراتور یا کاربر در عملیات دقیق باید موردتوجه قرار بگیرد.

ویژگی های یک فلزیاب حرفه‌ای

از ویژگی های یک دستگاه فلزیاب خوب را می توان استفاده از نشانگر حساسیت و متراژ دانست تا زمانی که از آن به عنوان یک دستگاه طلایاب استفاده می شود به خوبی نسبت به فلز های پیدا شده در عمق زمین حساسیت نشان داده و این حساسیت را روی دستگاه به کاربر اعلام نماید. همچنین داشتن قابلیت حمل بالا و تغییر فرکانس خوب هم از ویژگی های مهم یک فلزیاب حرفه ایه که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

قابلیت حمل بالا

یکی از مهم ترین ویژگی های انواع مدل های دستگاه موجود در بازار را می توان وزن و ابعاد آن دانست.هر چه فلزیاب مورد نظر دارای ابعاد و وزن مناسب تری باشد قابلیت حمل آن نیز بیشتر شده و نگهداری آن نیز آسان تر است.

با توجه به اینکه این دستگاه ها معمولاً توسط افراد در مسیر های سخت حمل می شود، وزن و ابعاد مناسب آن می تواند کارایی دستگاه را بالا برده و استفاده از آن در مسیر های کوهستانی که احتمال پیدا کردن طلا و انواع فلزات گرانبها بیشتر است را آسان تر نماید.

تغییر فرکانس

یکی دیگر از ویژگی های دستگاه فلزیاب حرفه‌ای که می تواند به عنوان طلایاب مورد استفاده قرار بگیرد، امکان تغییر فرکانس است. با توجه به اینکه در جاهایی که دارای خاک نرم است لازم است تا عمق بیشتری مورد جست و جو و کاوش قرار بگیرد، باید بتوان فرکانس دستگاه را بالا برد.

این در  حالی است که در محیط هایی با صخره های سخت برای بالا بردن قابلیت نفوذ پذیری دستگاه طلایاب، بهتر است فرکانس دستگاه پایین باشد تا به راحتی از موانع سخت عبور کند و افراد را به هدف های مورد نظر خود نزدیک نماید.البته مهم ترین عامل در تعیین قیمت یک فلزیاب را می توان امکان حذف ذرات ناخواسته دانست.

شاخص ها و ویژگی های مهم یک فلزیاب

همانطور که گفته شد به طور کلی یک فلزیاب حرفه دارای ویژگی های زیر می‌باشد:
  • یک فلزیاب خوب باید عمق نفوذ حداقل 3 متری داشته باشد.
  • نشانگر حساسیت و متراژ داشته باشد.
  • سبک و کم حجم باشد.
  • دارای قابلیت تغییر فرکانس داشته باشد.
  • تفکیک حداقل 50% داشته باشد.
  • امکان حذف ذرات ناخواسته حداقل 50 درصدی را داشته باشد.
  • بالانس دستی (Manual) داشته باشد .اگر بالانس دستی نباشد و اتوماتیک باشد عمق نفوذ کمتری حاصل میشود.
  • دارای قابلیت تفکیک آهن و غیر آهن و یا حتی نوع جدید تفکیک یعنی Just Gold (فقط طلا) را داشته باشد.
  • دارای سیستم کاری VLF و PI و از همه بهتر PI تغییر یافته باشد که سیستم کاری PI تغییر یافته تلفیقی از دو نوع سیستم کاری VLF و PI میباشند.
  • دستگاه فلزیابی را تهیه کنید که فروشنده بصورت کامل دستگاه را در زمین و محل مورد نظر شما و البته در هر نوع خاکی تست کند و با گارانتی مطمئن تحویل دهد.

برترین فلزیاب حرفه‌ای دنیا

برترین فلزیاب حرفه‌ای دنیا فقط آن فلزیاب است که در زمان تست طلا را در عمق بگیرد و تفکیک نماید حال این توانایی تفکیک طلا در عمق با هر نوع فلزیاب هر شکل و روش و نحوه‌ای باشد کاربرد درست خود را برای برترین بودن اثبات نموده و می‌توان گفت چنین یابنده‌ای برترین فلزیاب دنیا است.

اینکه برترین فلزیاب حرفه‌ای دنیا را چگونه می‌توان تشخیص داد یک امری است که  قابل پیش‌بینی نیست زیرا هرروز تکنولوژی رو به پیشرفت است و فن آوری قطعات و مدارات تغییریافته و هرروز می‌تواند برترین فلزیاب دنیا با یک طرح و شکل و مدل خاص وارد بازار فلزیاب یا بازار یابنده‌ها شود در اصل بهترین فلزیاب یا بهترین یابنده کارایی آن در زمان تست طلا در عمق مشخص می‌گردد و برای هر نوع کاری که کاربر با آن فلزیاب کار می‌کند وابسته به تمرین و تجربه و مهارت ان اپراتور یا کاربر دارد.

فعلاً برترین فلزیاب یا یابنده یا رادار زمینی دستی یا معدن یاب که می‌تواند انواع فلزات تفکیک نموده و طلا را نیز در عمق بگیرد و تفکیک نماید از نوع فرکانسی در دسته آنتنی یا اسکنر تصویری است که چنین توانایی را دارد.

به این محتوا امتیاز دهید:
5/5